Kreatyna. Formy kreatyny oraz ich właściwości

Kreatyna.  Formy kreatyny oraz ich właściwości Bardzo ciekawy wpis dot. Kreatyny Jeżeli z jakichś powodów zdecydujecie się na zarekomendowanie innej formy kreatyny niż monohydrat (CM) zwróćcie uwagę na: 👉połączenie kreatyny np. z kwasem pirogronowym, zawartość samej kreatyny będzie mniejsza w porównaniu do analogicznej porcji CM. ➡Przykład: Potrzebujemy 4 porcji po 5 g CM (przez okres 4-5 dni), czyli łącznie 20 g CM, w celu skutecznego wysycenia mięśni kreatyną. Aby osiągnąć porównywalny efekt suplementując pirogronian kreatyny, powinniśmy sięgnąć łącznie po ~48 kapsułek (4 porcje po 12 kapsułek). 👉cena zakupu i cena za porcję. ➡Przykład: Dla zachowania większej wiarygodności podane niżej ceny dotyczą monohydratu i pirogronianu kreatyny tej samej firmy (podane ceny dotyczą kwoty jaką musimy wydać za dzienną sumaryczną dawkę kreatyny w okresie fazy ładowania, czyli za porcję 20 g): ➡Monohydrat kreatyny: 2,76 zł ➡Pirogronian kreatyny: 23,52 zł

👉 Retencja wody

Często innym formom kreatyny przypisuje się właściwości zmniejszonej retencji wody po ich suplementacji. Bazując na naszym przykładzie pirogronianu kreatyny i rekomendacjach producenta dotyczących sposobu jego suplementacji (2 kapsułki 3 razy dziennie), zalecana porcja dostarczy połowę kreatyny, którą znajdziemy w 5 g porcji CM. Oznacza to, że z dużym prawdopodobieństwem, suplementując alternatywne formy kreatyny zgodnie z zaleceniami producentów, w mniejszym stopniu doprowadzimy do skutecznego wysycenia mięśni kreatyną, a w następstwie zwiększonej retencji wody (jest to efekt pożądany, który jest konsekwencją właściwości kreatyny).

Źródło i cały wpis: Bartłomiej Pomorski i Dietetyka Sportowa

👉więcej o kreatynie (właściwości i zastosowanie) znajdziesz tutaj http://goo.gl/lWQudq

Gregory Wega