Home » Artykuły » The Open 2018 – (Workout 18.3) Wskazówki i porady – dziel i rządź.
The Open 2018 – (Workout 18.3) Wskazówki i porady – dziel i rządź.

18.3 to trening, którego wynik zdeterminowany jest przez Double Unders, ale nie można zapomnieć o pozostałych ćwiczeniach w workoucie, których wykonanie, określi zakres czasu, jaki masz do dyspozycji na skakankę.

Standard.

Zanim przejdziemy do strategii i taktyki jaką można przyjąć w tym treningu, to warto zwrócić uwagę na rzecz oczywistą, ale często pomijaną – Standard.

Utrzymanie  prawidłowego standardu przy ćwiczeniach , jest kwestią zasadniczą. Szczególnie w pracy z hantlami, jest kilka elementów, które muszą  być poprawnie wykonane, aby ruch został zaliczony min:

  • Dwie głowy dotykają podłogi, po każdym ruchu
  • Zmiana Hantla dopiero po minięciu linii oczu – (ruch w dół)
  • Nie podpieraj się w trakcie robienia Db Snatch – (oparcie dłoni o uda=no rep)

Strategia.

Podobnie jak w przypadku 18.1 , przyjęcie odpowiedniej strategii wykonania treningu, będzie miało wpływ na ostateczny wynik.  Dwa elementy strategii mają  decydujące znaczenie: dzielenie powtórzeń oraz przejście między ćwiczeniami.

DU –  W skakance priorytet to płynność, niż długie serie unbroken. Zmęczone ramiona, długimi seriami, mogą „zaciąć” Cię na próbach 2-3 rep DU, co dodatkowo może wywołać  irytację, która nie pomoże, a wręcz przeciwnie, zaszkodzi. Dzielenie Double Unders nawet na 4 sety X 25 rep, nie jest niczym złym, 3-4 sekundowe przerwy, mogą pomóc Ci w zachowaniu płynności.

Gimnastyka: Wszystkie ćwiczenia gimnastyczne dziel na 3 x 4 rep,  6 x 2 rep lub szybkie jedynki. Zawodnicy elite powinni położyć nacisk na unbroken lub 8 x 4.

Dumbbell & OHS:  zdecydowanie unbroken, stałym jednym tempem, który pozwoli Ci wyrównać  oddech.

Przejścia: odległość i czas od miejsca, w którym robicie DU do : miejsca RMU, BMU będzie miało duże znaczenie. Wystarczy przeliczyć sekundy które zyskujecie lub tracicie w trakcie przejść na ilość DU, które możecie zrobić.

Poniżej. Kilka zestawów od najpopularniejszych programów treningowych min.: Training Think Tank, Brute Strength, Misfit , TrainFTW, Thetrainingplan.

Training Think Tank

 

18.3 Travis Mayer Full Workout w/ Commentary (Noah Ohlsen, Max El-Hag)

Brute Strength

TrainFTW

Gregory Wega