Home » Artykuły » The Open 2016 #21. Strategia i wskazówki do CrossFit Open 16.4
The Open 2016 #21. Strategia i wskazówki do CrossFit Open 16.4

Kilka wskazówek wielokrotnego zawodnika Regionals. Na pewno warto zobaczyć materiał. Czy przydadzą się wskazówki? Sprawdźcie, kilka dni przed nami, a urwanie dodatkowych rep to przecież lepszy wynik.
Wodprep zwraca uwagę na:

Strategia: nie zaczynaj zbyt szybko, przyspieszysz na końcu.

Martwe ciągi:

  • Nie wygrywasz tym ćwiczeniem szczególnie na początku workoutu dlatego ustal strategię podziału 55 powtórzeń, np.: ( 15/10/8/7/5/5/5).
  • Jeżeli ciężar jest dla Was naprawdę ciężki (pow. 80% 1RM), to podzielcie powtórzenia nawet na 2-3, istotne jest abyście zachowali płynność powtórzeń.
  • Użyj „staggered grip” – jedną dłonią chwytamy nachwytem, a drugą podchwytem.
  • Użyj pasa do ciężarów – zdecydowanie odciąży mięśnie „core” szczególnie w pasie lędźwiowym.

Wall balls:

  • Ustal strategię podziału, ale niech to będą długie serie, np.: 20/15/15/ lub 20/15/12/8.
  • Użyj „clearing stroke” – opuszczasz ręce przed złapaniem piłki, rozluźniasz na moment napięcie w ramionach.

Wiosła

  • „Transition” – po Wall Ballach podejdź do wioseł, usiądź, zapnij paski i zacznij od razu wiosłować ( max. 10 sek.).
  • Utrzymuj stałe tempo, nawet jeżeli będziesz czuć zmęczenie, nie zwalniaj. Przed Tobą HSPU, kompletnie inny ruch i inne mięśnie będą angażowane.
  • „Transition” – po skończeniu wiosłowania odepnij paski, wstań i podejdź do HSPU ( max. 10 sek.).

Handstand Push Up

  • Przede wszystkim unikaj „no reps”.
  • Pięty do góry, jeżeli stopy będą Ci opadać Twoje pięty nie będą przekraczać taśmy.
  • Spinaj mięśnie pośladkowe przy wyproście. Unikniesz „składania się” i skracania swoje pozycji.
  • Wypychaj głowę z ramion przy wyproście, nie patrz się w podłogę.
  • Zadbaj o to aby powierzchnia ściany była śliska, a buty z podeszwą z gumy, która nie klei się do powierzchni ściany. Ruch pięt po powierzchni ściany musi być gładki.
Gregory Wega