Home » Artykuły » Porady i wskazówki (technika)-Kipping.
Porady i wskazówki (technika)-Kipping.
Nie wnikam w jego zasadność bądź sens. Kipping – jest. Dlatego tym bardziej należy poświęcić mu więcej niż trochę uwagi.
 
Poniżej👇 video z trzema fazami ruchu w kippingu:
Push away into hollow
Open
Arch Back to hollow.
 
Fundament Kippingu oparty jest przede wszystkim na dwóch pozycjach :
 
Hollow Body i Arch Hold.
Zadaj sobie pytanie, skoro nie jesteś wstanie utrzymać się w każdej pozycji (gimnastycznej) przez 1 min na podłodze.to jak chcesz wykorzystać te dwie pozycje w ruchu dynamicznym w trakcie kippingu.
 
: Open – otwarcie.
Przede wszystkim: mobilność i zakres ruchu w stawie barkowym, wzmocnione rotatory, silny najszerszy grzbiet, dobrze rozciągnięty m.piersiowy. Jeżeli, któregoś elementu brak w twoim treningu, to z dużym prawdopodobieństwem czeka Cię bolesna kontuzja w przyszłości.
 
Droga do poprawnego kippingu, na pewno jest…. długa.
 
👉Zacznij od :
Zbudowania silnej pozycji Hollow i Arch: 3-5 Rounds: 1 min. Rest: 1 min.
Na początku, 99% osób nie będzie wstanie wytrzymać 5 x 1 min Hollow- zakład ?
Pracuj nad mobilnością i wzmacnianiem rotatorów – dostępność ćwiczeń jest bardzo duża. Praca z gumami,PCV, handelkami itd.
Podciągaj się strict – rób progresje. Cel to minimum 5 x 5-7 gimnastycznych podciągnięć
Po 2-3 m-c. zacznij One leg on the box :Swing, Kipping with pull & deadstop1/2
 
http://strefawod.pl/porady-i-wskazowki-technika-kipping/
zdjęcie : The Barbell Physio

video: cfgymnastics (instagram)

 

 

| OPEN2018 READY – WEEK 4 PU/HSPU| …………….. 🔹Tip #1: ▪️Rebuild your kipping pull-up, step by step …………….. 🔹After you’ve mastered the strict pull-up, many have trouble stringing together kipping bc their brain is on overload! 🔺Let’s break it down so you only have to focus on two thing: 1. the push away 2. efficient arch/hollow swing …………… 🔸The video displays these two positions you want to achieve …………… 🔹BY omitting the 2nd pull-up, we are able to focus on a better kip swing! 1. one we master this feeling – we can add the pull-up back into the sequence …………….. Demo’d by cfgcoach @pamelagnon …………….. ▪️Want to work with us on all things #gymnasty? Join a weekend course! For athletes & coaches at all levels ▪️INFO: TRAINING.CROSSFIT.COM/GYMNASTICS ————————– #cfg #cfgymnastics #cfgseminars #handstands #gymnasty #crossfit #crossfittraining @crossfittraining #CFGopenreadydrills #kippingpullups

A post shared by CrossFit Gymnastics (@cfgymnastics) on

Gregory Wega