Home » Dieta i Suplementy » Białko » Białko #1, Kiedy i czy suplementować się białkiem? 
Białko #1, Kiedy i czy suplementować się białkiem? 

Odżywki białkowe należą do najczęściej spożywanych suplementów wśród osób ćwiczących spoty siłowe i wytrzymałościowo siłowe. Coraz częściej dietetycy zalecają sportowcom wytrzymałościowym spożywanie większej ilości suplementów białkowych .

Opinia dotycząca  konieczności używania odżywek  jest tak mocno rozpowszechniona przez magazyny kulturystyczne i fitness oraz  trenerów, a także przez samych ćwiczących, że nie wielu z nas zastanawia się nad kwestią, czy rzeczywiście musimy codziennie wypijać odżywkę białkową, aby zwiększyć masę mięśniową oraz odbudować uszkodzone włókna mięśniowe.

Poniżej artykuł ze strony http://veganworkout.org.pl  w którym poruszono  temat białka i jego suplementacji . Wpis oryginalnie dotyczył roślinnych suplementów białkowych, co nie zmienia faktu, że brak logiki i sensu w wydawaniu pieniędzy na odżywki  białkowe oraz ich spożywaniu , jest taki sam bez względu na źródło pochodzenia białka.

„..Wiele osób zaczynając swoją przygodę z aktywnością fizyczną wpada w pułapkę, poświęcając swój czas i pieniądze na zupełne zbędne, a nierzadko i kosztowne produkty, które w zamierzeniu producentów mają nam pomóc wznieść swój trening na nowy poziom.

Czasopisma fitness reklamują dziesiątki suplementów na każą okazję. Niezależnie od tego czy się odchudzasz, nabierasz kondycji, siły, masy mięśniowej, czy prowadzisz trening pod kątem dynamiki, pracujesz ze sztangą czy ćwiczysz z ciężarami – każda z tych aktywności powinna być wspierana przez odpowiednio dobrany zestaw suplementów.

I tak osoby, które zaczynają swój pierwszy dzień na siłowni zamiast skupić się na odpowiedniej technice i opracowaniu celów treningowych zaczynają buszować po sieci w poszukiwaniu odżywek i suplementów. W większości – zupełnie niepotrzebnie.

2-3 treningi w tygodniu nie muszą wywracać naszej diety do góry nogami. Problem niedoborów białka w krajach rozwiniętych praktycznie nie istnieje. …”

Kiedy korzystać z odżywek białkowych ?

„..Jeżeli twoje zapotrzebowanie na białko jest na tyle duże, że pokrycie go przy pomocy tradycyjnego posiłku byłoby zbyt uciążliwe – pamiętaj jednak, że odżywki nie powinny być wymówką dla byle jak prowadzonej diety.

Druga opcja to brak czasu. Jeżeli nie masz możliwości przygotować sobie posiłku po treningowego koktajl z dodatkiem odżywki białkowej będzie dobrym rozwiązaniem.

Większości osób uprawiających sport amatorsko wystarczy zbilansowana dieta, odpowiedni plan treningowy i odrobina samozaparcia.

Jeżeli zwiększysz ilość treningów i zaczniesz bardziej angażować się w zajęcia dokonaj korekty w swoich obliczeniach i sprawdź czy włączenie dodatkowej odżywki nie okaże się pomocne. Nigdy jednak nie zakładaj, że warunkiem progresu na treningach jest korzystanie z odżywek i suplementów.…”

W kolejnych wpisach zostanie poruszony temat : rodzaje białka, z jakich odżywek białkowych korzystać oraz i najbardziej intrygująca kwestia, ile należy zażywać  białka, aby suplementacja przyniosła oczekiwany efekt.

Gregory Wega