Home » Artykuły » Handstand – prawie wszystko co musisz wiedzieć o staniu na rękach.
Handstand – prawie wszystko co musisz wiedzieć o staniu na rękach.

1) Banan vs poprawna technika w staniu na rękach.

Różnica między poprawną techniką Handstand i Bananem (łamaniem się w odcinku lędźwiowym)

Poprawna pozycja (rys.po prawej) ➡️ zwróć uwagę na:
➡️1) stopy razem, obciągnięte, palce skierowane max. do góry
➡️2) wyprostowane kolana
➡️3) posterior pelvic tilt: skrócenie prostowników stawu biodrowego – zawinięcie miednicy
➡️4) otwarte ramiona-łopatki podniesione, głowa między ramionami

źródło: Calisthenic Movement

 

A Tutaj dokładnie widać różnice między Bananem, a poprawną techniką

| HANDSTAND ANALYSIS| —————————— ▪️This week our focus is on drills for you to achieve a better #handstand 🤸‍♂️ ————————————– ▪️Your homework is to video your Handstand from the side so you can see your body position & what you need to correct. ————————————– ▪️We observe 2 handstands against the wall: 🔺Head, shoulder angle & back are our focus for now. The yellow arch shows a deficit in the athlete being "active" in their handstand. An athlete with tight shoulders may have no choice but to arch to counter-balance…but we want to achieve a straight body line. ————————————————- ✔️The green line is showing a more stacked position. Yes! It is tilted slightly because our feet are on the wall. Remember, this is just a start to learn. To avoid a huge angle in your straight line – get as close as the wall to possible (we will be going belly to the wall for a drill soon). ✔️Notice all the changes we made to achieve a straight green line. ———————————————- 🤸‍♂️TAG A FRIEND TO FOLLOW ALONG THIS WEEK 🤸‍♂️ Demo'd by @pamelagnon ————————————- #cfg #cfgymnastics #cfgseminars #crossfitgymnastics #gymnasty #crossfit #cfgfamily #crossfittraining @crossfittraining @crossfit #CFGhandstandPosition ————————————- Want to know more?… come learn scaling/progressions/programming & more when you join us for a weekend course! Click link in bio or training.crossfit.com/gymnastics

A post shared by CrossFit Gymnastics (@cfgymnastics) on

2) Handstand – pozycja.

👉Zwróć uwagę na:
stopy razem i palce obciągnięte
w jednej linii stopy, biodra, ramiona i nadgarstki
ułożenie głowy 45% , oczy skierowane między dłonie

Źródło:@katibreazeal (instagram)

4) Handstand kick Up.

Handstand kick Up – wejście do pozycji.
Przydatna dla osób, które szczególnie odczuwają lęk przed przewróceniem się do tyłu i
upadkiem na placy.
Wejście do pozycji zdeterminowane jest przez technikę którą zamierzacie wykonać.
ponieważ to ona określa szybkość i dynamikę dostawiania nogi w wybranym ćwiczeniu.

| HANDSTAND KICKUP PRACTICE | —————————— ▪️Are you or your athlete AFRAID to kick up to a handstand? OR slam into the wall 🙈& cant control your kick up?! ——————————- Don't have a spotter…and not sure how to safely learn to kick up slow and controlled? Let's ELEVATE the kick up to learn… —————————– 🔺Make sure you can support yourself inverted ✔️start with hips high and hands stacked under shoulders. Fingers spread and turned about 5-10 degrees. ✔️start with lead leg lifting to wall as you shift weight to shoulders and hands. ✔️once lead leg is as far as it can go…lift the other leg to slowly meet. ✔️return the same way & repeat a few times —————————– 🔸Check out @cfgymnastics bio link so you can learn with us for a weekend —————————— #cfg #cfgymnastics #crossfitgymnastics #crossfittraining #gymnasty #cfgcoach #mastersathlete #crossfitgames 🎥@risingcrossfit #handstands #cfghandstanddrilzzz Outfit 🤸‍♂️@reebok

A post shared by CrossFit Gymnastics (@cfgymnastics) on

5) Handstand – ułożenie rąk.

Poprawne ułożenie rąk , ma kolosalne znaczenie, dla
pozycji w staniu na rękach oraz obciążenia i zmęczenia mięśni.

6) Zestaw ćwiczeń  dot. Handstand – stania na rękach. #1

👉Zwróć uwagę na:

👉Zestaw podstawowych ćwiczeń budujących siłę:
push up,
v-push up
frog stand
tuck planche

👉Handstand position – widok z tyłu
Nogi wyprostowane -stopy razem-palce obciągnięte
Łopatki uniesione-tzn. odpychamy się od podłoża
Łokcie zblokowane – ramiona proste
Dłonie ułożone na szerokość barków

👉Handstand position – widok z boku
Napnij pośladki
Brzuch wciągnięty, aktywne mięśnie brzucha
Wzrok skierowany w pkt. pomiędzy dłońmi – głowa delikatnie uniesiona
przedramiona i palce utrzymują równowagę – balans

👉Ułożenie dłoni i palców

👉Warm Up – rozgrzewka

👉Ćwiczenia budujące siłę core + ramion

7) Zestaw ćwiczeń  dot. Handstand – stania na rękach. #2

Gregory Wega